top of page

Minuman yang Wajib Anda Cuba di KL 🧋.



1) Mangofloat Krabi

Mangofloat Krabi ini merupakan jenama minuman yang baru naik, tetapi suah terkenal kerana minuman ini menggunakan mango yang berkualiti dan minuman mereka yang sedap. Kedai ini terletak di Damansara dan telah terkenal di seluruh Kuala Lumpur. Mangofloat ini berjaya menarik perhatian warga KL kerana rasanya yang sedap dan manis. Penggunaan mango yang berkualiti menghasilkan minuman mangoofloat Krabi yang segar. Mangofloat Krabi ini memberikan perkhidmatan delivery secara terus kepada pelanggan di kawasan seksyen 17.


Waktu Operasi: Isnin – Sabtu (8.00 am - 8.00 pm)







2) Niko Neko matcha

Niko Neko Matcha merupakan café yang menjual minuman premium matcha dengan menggunakan premium quality matcha. Penghasilan minuman ini dengan menggunakan cara traditional dapat menghasilkan air minuman matcha yang lazat dengan pencampuran sentuhan traditional dan modern. Pelbagai flavour yang boleh pelanggan dapati di café ini dengan harga yang berpatutan. Antara minuman yang famous di café ini ialah iced ren latte, iced kiku latte, icen yuri latte, dan iced Tsubaki latte.


Address: No 82A, Lorong Maarof, Bangsar Park, 50000 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi:

  • Jumaat – Isnin (11.00 am – 5.30 pm),

  • Selasa & Rabu (11.00 am – 7.00 pm),

  • Khamis (12.0-0 – 5.30 pm)







3) Avocadian

Sering kali kita dengar coconut milkshake di mana-mana boots minuman dessert, kali ini avocado milkshake pula diperkenalkan. Bar ini menyediakan avocado milkshake sebagai main menu mereka. Terdapat juga pelbagai flavour milkshake yang lain, dimana mereka menggabungkan avocado dan buahan yang lain untuk melengkapkan lagi milkshake tersebut. Antara avocado milkshake yang popular ialah Original AvoShake, AvoDates, AvoCoco, AvoOreo dan AvoQueen. Milkshake ini merupakan minuman yang sehat dimana mereka menggunakan fresh buah avocado dan buah betik dalam menghasilkan milkshake mereka. Harga yang dikenekan turut mura dan mampu milik.


Address: No 36, Jalan Telawi 4, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur.

Waktu Operasi:

  • Selasa – Ahad (10.00 am – 10.00 pm),

  • Isnin (10.30 am – 10.00 pm)







4) KGB (Killer Gourmet Burgers)

Restoran ini terkenal dengan Burger mereka yang menggunakan pati beef Australia. Saiz hidangan mereka besar dan dapat memuaskan hati pelanggan yang hadir. Tetapi siapa yang tidak kenal akan milkshake mereka yang kawww, dapat dimakan bersama burger dan fries merupakan combination yang best dan superb kenyang…Milkshake yang dihidangkan adalah Nuetella S’mores, Strawberry Season, dan Salted Caramel Pralines. Milkshake ini boleh didapati dengan harga yang mampu milik.


Address: No 23, Jalan Telawi 2, Bangsar, 59100 Kuala Lumpur

Waktu Operasi: Setiap Hari (12.00 pm - 10.30pm)








2 views0 comments
bottom of page