top of page

Cafe yang Anda Harus Cuba di Cameron Highland 🍨!!!

Updated: May 30, 2022








1) Strawberry Moment Dessert Cafe


Seperti namanya, keistimewaan kafe ini ialah makanan berkaitan strawberi mereka - daripada salad strawberi dan pastri kepada minuman dan pencuci mulut strawberi. Kafe itu sendiri agak besar dan menampilkan gabungan perabot moden dan kampung. Ia juga mendapat banyak cahaya semula jadi melalui banyak tingkap, membuatkan anda rasa tenang dan lapang - sesuai untuk membangkitkan suasana santai dan untuk mengambil foto.


Address: Strawberry Moment Dessert Cafe, 11, Taman Matahari Cerah, Kampung Raja, Cameron Highlands

Credit: Strawberry Moments Dessert Cafe | Facebook










2) 200 Seeds Cafe by Abang Strawberry


Salah satu kafe yang paling terkenal di Cameron Highlands ialah 200 Seeds Cafe a.k.a Abang Strawberry. Terletak di Kampung Taman Sedia, Tanah Rata, kafe yang selesa itu terkenal dengan hidangan Nasi Lemak yang unik. Lagipun, siapa sangka Nasi Lemak dengan Sambal Strawberi Ikan Masin (Sambal strawberi ikan masin) akan terasa sangat sedap ?


Address: No. 24, Kampung Taman Sedia, 31900, Pahang

Credit: 200 Seeds Cafe by Abang Strawberry | Facebook










3) Barracks Cafe


Barracks Cafe ialah kafe unik berbentuk silinder yang sangat menyerupai tin gergasi yang telah diletakkan di sisinya. Terletak tidak jauh dari Hotel Avilion, kafe yang selesa dan kelihatan industri ini mempunyai suasana yang menawan dan santai. Selain itu, bahagian dalam juga dipenuhi dengan koleksi gambar lama yang dipelihara dengan baik - seperti muzium mini! Bagi makanan, kafe ini menyajikan pelbagai masakan barat dan tempatan yang lazat, daripada pembuka selera hingga pencuci mulut. Harganya juga tidak terlalu mahal - memandangkan kualiti makanannya!


Address: No.1, Jalan Gereja, Tanah Rata, Cameron Highlands, Pahang, Malaysia.

Credit: The Barracks Cafe - Cameron Highlands | Facebook








4) Pizzarella


Tiada perasaan yang lebih baik daripada menikmati pizza panas dalam cuaca sejuk (dan kadangkala berangin) di Cameron Highlands. Terletak di Cameron Fair di Jalan Camelia, Pizzarella terkenal dengan menyajikan pizza yang lazat dan sihat - daripada kegemaran klasik seperti pepperoni dan tuna kepada pilihan vegetarian. Selain menghidangkan pizza, kafe ini juga menyajikan pelbagai hidangan barat yang lain, seperti chicken chop, pasta, sup dan scone. Selain itu, mereka juga mempunyai pelbagai jenis roti yang lazat untuk anda pilih sekiranya anda berminat untuk membeli sesuatu untuk dimakan di jalan raya.


Address: Cameron Fair, C-G-17, Jalan Camelia, Tanah Rata, 39000 Tanah Rata, Pahang

Credit: Pizzarella | Facebook








5) The Lords's Cafe


The Lord's Cafe terletak di tingkat dua deretan lot kedai di Tanah Rata (atas Marrybrown). Bar snek gaya Inggeris yang sederhana dan retro ini agak terkenal di kalangan pelancong untuk barangan bakar mereka yang baru dibuat - terutamanya scone. Ringan dan lapang dari segi hiasan, kafe ini dipenuhi dengan kerusi-kerusi yang menarik dan akan menjadi tambahan yang cantik pada suapan Instagram anda. Jika anda bercadang untuk melawat, cubalah ke sana (paling lambat) pada jam 4.30 petang.


Address: Jalan Besar, 39000 Tanah Rata, Pahang, Malaysia

Credit: The Lord's Cafe | Facebook


10 views0 comments
bottom of page