top of page

Makanan Negara Luar di Batu Pahat Yang Anda Harus Cuba 🏯⛩ 🏛!!!

Updated: Apr 10, 2022



Kokodak Korean Restaurant Buffet ni adalah kedai makanan Korea paling murah sekali dalam Batu Pahat. Dengan harga Rm35/seorang anda boleh makan semuanya dan refill makanan sesuka hati korang. Untuk pengetahuan korang, Kokodak Korean Restaurant Buffet ni memang ramai dan kena beratur untuk ambil seat, tapi jangan risau , korang boleh book table terlebih dahulu dengan whatsapp atau call mereka.


Alamat: No 7, Jalan Rotan Kong, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor

Credit: Kokodak Korean Restaurant Buffet | Facebook






Yogiya 요기야 Korean Restaurant merupakan kedai makanan korea bbq yang agak popular di Batu Pahat. Ia terletak di Taman Flora Utama dan kebiasaannya agak sibuk pada hujung minggu. Dengan harga yang berpatutan, hidangan di kedai ini amat banyak dan sangat mengenyangkan. Apatah lagi dengan pelbagai jenis hidangan sampingan dan semuanya percuma untuk diisi semula. Anda wajib cuba Yogiya요기야 untuk mendapatkan pengalaman ala ala makan bqq di korea!


Alamat: No 20, Jalan Persiaran Flora Utama, Taman Flora Utama, 83000 Batu Pahat, Johor.





3) Nippon Sushi 🍱 🍥 🍣


Terletak di Old Street berhampiran dengan Skechers, Nippon Sushi merupakan kedai berasaskan Jepun yang menjual pelbagai jenis sushi. Suasana dalam kedai amat menarik kerana mereka mengekalkan keseluruhan pengalaman restoran Jepun yang asli dengan menggunakan “Irasshaimase“ untuk mengalu-alukan anda yang datang. Nippon Sushi sesuai untuk mereka yang mencari makanan jepun yang enak bersama keluarga dan orang tersayang.


Alamat: No 30, Jalan Rotan Utama, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor




4) Tako Hut 🐙


Tako Hut merupakan kedai jepun yang membawa makanan gaya “Japanese Streets Food“kepada anda. Apabila anda memikirkan takoyaki, anda pasti terfikir tentang kerangupan dan isi berkrim yang sesuai dengan takoyaki panas yang ditaburi mayonis Jepun, bonito flakes dan sos takoyaki. Itulah jenis takoyaki tulen yang anda dapat dengan Tako Hut, jenama takoyaki yang bermula pada 2002. Tako Hut juga menambah okonomiyaki pada menu mereka untuk memisahkan diri mereka daripada persaingan.

Alamat: Jalan Bakau Condong, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor.

For Reference: Tako Hut | Facebook






5) 4Fingers 🍗


4 Fingers adalah salah satu restoran viral yang mengkhususkan diri dalam ayam goreng Korea dengan rasanya yang sedap hingga menjilat jari. Anda patut mencuba “Chicken Wings” dan “Drumsticks” 4Fingers yang terkenal. Anda boleh mendapatkan kedua-duanya dalam perisa “Soy Garlic”, “Hot (aka Pedas)” atau campuran kedua-duanya. Dari segi harga, sangat berpatutan untuk restoran makanan Korea tetapi ia pastinya tidak murah. Restoran ini sangat mudah untuk diakses dan sudah tentu, banyak tempat letak kereta.


Alamat: 26, Jalan Flora Utama 1, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor.

20 views0 comments
bottom of page